Nieuws en blogs

Afgelopen maand zijn er vele woningen opgeleverd in nieuwbouwproject Mijn Stek op de Doornsteeg in Nijkerk. Wij mogen hier een aantal mooie projecten van A tot Z verzorgen; van begane grond, tot badkamers en vloeren voor op de eerste verdieping en op zolder. In deze blog geven we jou een kijkje in onze werkzaamheden op Mijn Stek – Doornsteeg te Nijkerk.

Visgraat vloer met keramisch parket & badkamer met slabs – grootformaat tegels van maar liefst 1.20×2.80!

In een van de woningen op de Doornsteeg mochten wij een prachtige tegelvloer leggen met keramisch parket (een houtlook tegel), in een visgraat patroon. De donkerbruine kleur van de tegel straalt veel warmte uit. In combinatie met het visgraat patroon, creëer je een luxe uitstraling.

Door te kiezen voor keramisch parket heb je alle voordelen van een tegel (kras- en onderhoudsvrij) en toch de warme looks van een echte houten vloer. Een perfecte combinatie dus.

Naast de visgraat tegelvloer mochten wij ook de badkamer verzorgen. Deze klanten hebben gekozen voor iets speciaals wat we niet elke dag verkopen. Zij hebben namelijk gekozen voor ‘slabs’ in een prachtige marmerlook. Slabs zijn tegels met een zeer groot formaat. Zo hebben de wandtegels een afmeting van 1.20×1.80, Eén tegel bekleed de wand van boven tot beneden. Het gebruik van slabs in een badkamer is ontzettend praktisch: door het gebruik van dit grootformaat tegels zijn er nagenoeg geen voegen. En dat scheelt weer een hoop schoonmaakwerk.

Zowel de levering van de tegels als de plaatsing ervan, vergt uiteraard wat extra aandacht. Zo zijn de tegels geleverd in een grote houten krat, waarna ze met een graafmachine op het dak zijn getild. Vanaf het dak moesten de tegels stuk voor stuk via het raam naar binnen worden getild. De vloertegels met een afmeting van 1.20×1.20 werden door twee man naar binnen getild. De wandtegels met een afmeting van 1.20×2.80 vereisten wat meer mankracht. Met 4 man sterk werden de slabs naar binnen getild.

Nadat de slabs eenmaal naar binnen getild waren, konden onze tegelzetters beginnen met de montage van de tegels in de badkamer. De montage van deze levensgrote tegels vergt ontzettend veel precisiewerk. Er mogen bijvoorbeeld geen fouten worden gemaakt bij het uitsnijden van de gaten voor elektra of andere aansluitingen.

Het eindresultaat mag er zijn, want wat een plaatje is dit geworden! Het is een prachtige badkamer geworden in marmerlook, aangekleed met mooi zwart sanitair. Dit geeft een trendy, luxe en moderne uitstraling.

‘Roestachtige vloer’ & betonlook badkamer

De volgende klant heeft gekozen voor een zeer trendy vloer met een industriële en robuuste stijl: een tegelvloer met roestachtige looks, ook wel metall look genoemd. De metallic afwerking van de tegel is een enorme trend binnen het interieurontwerp. Ze geven een mooie gloed aan de oppervlakten van je huis. De metallic look tegels zijn buitengewoon opvallend en zorgen voor een moderne industriële uitstraling.

De tegels zijn te verkrijgen in verschillende formaten en kunnen zowel als vloer- en als wandtegel worden gebruikt. Daarnaast zijn ze te verkrijgen in verschillende stijlen en in diverse metallickleuren. Metall look tegels laten zich goed combineren met houtlook- of betonlooktegels.

Daarnaast heeft deze klant heeft gekozen voor een prachtige warme betonlooktegel in de badkamer. Gecombineerd met zwart sanitair geeft dit een mooie industriële uitstraling. De combinatie van betonlook tegels en de tegeltjes in brons achter het badmeubel, maken een mooie verbinding met de metallic look tegels op de begane grond. Zo komt dezelfde stijl in het hele huis terug.

Betonlook vloer & laminaat vloer

Een betonlook vloer is helemaal hot en trendy. En dat is niet geheel zonder reden: met zijn grijze kleur is het een heel neutrale basis voor een huis. Eigenlijk past alles erbij en dat is natuurlijk ideaal. Een betonlook vloer is passend bij verschillende woonstijlen: industrieel, landelijk, modern, vintage of scandinavisch, het maakt niet uit. In iedere woonstijl komt de betonlook vloer tot zijn recht.

Deze klanten hebben gekozen voor een ‘grove’ betonlook tegel in een 60×60 formaat. In de tekening van de tegel zitten wat ‘grovere’ steentjes verwerkt. Dit geeft een mooi natuurlijk effect en het is ook nog eens ideaal, want hierdoor zie je niet alles op de vloer. De vloer is grijs, maar met een warme ondertoon waardoor de tegel een mooie warmte uitstraalt.

Naast deze prachtige warme betonlook vloer mochten wij ook de bovenverdiepingen voorzien van laminaat. Met zijn warme uitstraling is deze vloer perfect passend bij de stijl van de betonlookvloer op de begane grond.

Ga jij ook aan het verbouwen of heb jij een nieuwbouwwoning gekocht en koop jij het liefst alles onder een dak? Dat kan bij Tegelstudio! Neem gerust eens contact met ons op om te horen wat de mogelijkheden zijn.

Let op: wij zijn geopend op afspraak. Lees meer op www.tegelstudionijkerk.nl/corona.